Vleugels

(Hase Bikes)

 

We waren er even uit. Het was onze nieuwe fiets die ons vleugels gaf.

 

Twee dikke vette spiksplinternieuwe zwart-wit-gele mezen waren eindelijk uit hun nestkast gefladderd. De derde was niet zo dik en vet en kreeg een plechtige begrafenis in het park. En net toen het lege-nest-syndroom dreigde toe te slaan, vloog er al weer een nieuw gezinslid binnen: PINO. Het was liefde op het eerste gezicht.

Nee, we wonen niet in Sesamstraat (al zouden we misschien wel kunnen doorgaan voor een paar pluizige, koekenetende monstertjes). Het is onze spiksplinternieuwe zwart-en-met-bollen fiets!

 

We…

wilden een oplossing voor langere afstanden met kleine beentjes voor wie de bakfiets te saai en de kleine fiets te klein is.

droomden nu al zo lang van een zotte tandem om gezellige uit-trapjes te plannen met de haren in de wind en de neuzen in dezelfde richting.

zoeken altijd verder naar elegante manieren om onze kleine en grote vracht te transporteren!

zijn in ons autoloos en consuminderend leventje, verschrikkelijk materialistisch, obsessief, hebzuchtig, koopziek en ja zelfs een beetje verslaafd als het op fietsen aankomt! Of is het gepassioneerd?

 

En toen vonden we in de PINO de perfecte compagnon de route. Het is een drie-in-één-fiets. Een kinder-taxi/cargo-velo/opvouw-tandem! Gestroomlijnd, lichtgewicht, moduleerbaar, uit-elkaar-haalbaar! Prachtig! De ideale ‘slash-fiets’, helemaal op onze maat! (niet die van ons huis, ahum)

 

Tandem

De Duitse Hase Pino is een lig-tandem. De achterste fietser zit gewoon op een fietszadel. Dit is degene die stuurt, remt en afstapt. De voorste trapper leunt lekker achterover in het ‘zeteltje’, zoals op een ligfiets. In deze positie hebben beide fietsers, anders dan op een gewone tandem, een panoramisch uitzicht en kunnen ze, met de hoofden dicht bij elkaar, rustig een babbeltje slaan.

 

(Hase Bikes)

 

Taxi

De pedalen vooraan stel je eenvoudig op maat en voor kleinere reizigers kan je makkelijk een extra set pedalen monteren op maat van de kortere benen. Beide trappers fietsen op eigen tempo onafhankelijk van elkaar. Even pauzeren en genieten van het uitzicht of zelfs een uiltje knappen in de stoel? Heerlijk!

 

Cargo

De PINO is voorzien van veel bagagemogelijkheden (voor, achter, onder). Bovendien is ie in een wip omgebouwd tot cargo-fiets. De draagzak die je vooraan monteert, heeft een capaciteit van 80 tot 120 liter. Tsjiek Tsjak,…

(Ik mocht de zak kiezen: bollen a.u.b.!)

(Hase Bikes)

 

Flits

In een flits haal je de PINO uit elkaar. De twee helften floepen zo in de (deel)auto.

Hopelijk kan de fiets op de trein gewoon in zijn geheel mee! Ben benieuwd! Wordt vervolgd!

 

Na de vrolijke proefrit naar Omavanbrugge (naar Omavanafrika zou een beetje ver zijn*), waren we helemaal overtuigd. De Pino geeft ons vleugels!

Al zijn zelfs de kleinste toertjes rond de blok plezierig genoeg, we kijken ook uit naar een heleboel nieuwe bestemmingen die plots binnen bereik liggen! Wordt vervolgd!

 

Danke Pino, du bist ein fantastisches Fahrrad!

Dank u Casa de Ciclistas!

 

To do:

Fiets-ophangsystemen onderzoeken.

 

Vele groensels,

 

Wilma en de vogels

(*zeg nooit nooit)

(niet gesponsord, alleen heel blij met deze nieuwe aanwinst!)

(Merci C.)

 

Geef een reactie

Je email adres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

Verstuur reactie